Sunday, August 14, 2011

Uninety Masih Satu Legasi

Salam,

Past 2 days, and after not writing for so longggg time, I'm back again, although it was just only a week though. Anyway, last week was a busy week, where, I have lots of thing to write, yet, little time to tell them all in this blog. Although few of my friends already know about my blog, anyway, welcome, because after 1 hour, you'll not be reading this anymore, because of pure boring-ness . So, I had finished my practical for about a week ago, a yes, I did wanna write about that, but time really kicked my ass off,  as 2 days later I'm moving to Langkawi, for a program. So, that program is not that important, at first, but, it turned out differently, way from what I personally thought I wanted it to be.

So, rasanya dah dua hari dah lepas. 2 hari yang sangat packed, rasa macam the Amazing Race. Tempoh yang sangat pendek, tapi sumpah buat aku rasa nak pegi sekolah balk dan lupakan dunia ni, lupakann semuaaaa arghhh best nya tak perlu pikir medik, tak perlu kena pkir bakal-kena-marah-dengan-HO punya masalah. Huh. Aku tak banyak melawat kawasan sekolah, sebab, tiap-tiap tahun, literally tiap-tiap tahun aku pergi MRSM Langkawi, sejak dari SPM 2008. So, takde mende la sangat kan kalau nak compare-compare apa yang naik apa yang tak. Plainly, the same.

Nawaitu saumaghodin aku mula-mula nak pegi MRSM sebab nak lawat adik aku yang sedang study kat situ. Haha. Tapi, itulah, hajat tak kesampaian nak ajak dia makan dekat luar, sebab HEP buat hal, tanak angkat phone, pergi rumah pun dia buat donowwww je, ni yang den rasa nak bunuh HEP ni aummmm. SO, lemme start with the 2 days of reminiscing the moments:

Sesampai (?) dekat langkawi, setelah bergerak bersama Sahli Haziq (BADAR) and Ujud (kawan korean Salhli), dengan pecutan di atas highway yang buat aku rasa macam nak gila sampai 160-180 km/h untuk sorang budak sama baya ngan aku, memang agak heart pounding macam nak gila la jugak. Tapi selamat sampai dengan aman, dan selamat. Haha. So, hari tuh memang sampai-sampai ke MRSM langkawi tuh, bila terjumpa kawan kawan dekat MRSM tuh, first thing adalah awkward, segan semua malu. haha. tapi bila semua pakat-pakat tegur, and ditambah tahap kesengalan, seriously, takda apa buat aku rasa macam nak balik sekolah je, jom sekolah sekali lagi, jom buli lagi, jom study lewat-lewat lagi, jom ceroboh bilik warden, jom ceroboh semuaaaaaaaa JOMMMMM!!!!! itulah yang aku rasa. Jumpa rummate lama aku, Aimi Asyraf, adalah satu perkara yang agak susah. haha. sengal seperti biasa, biasalah anjing.

program motivasi tuh ternyata hasrat aku tercapai, yakni, aku berjaya cakap dengan lancarnya kat depan tuh although some perkataan tak sepatutnya keluar. :) tapi the point is, JANGAN DATANG RUSIA. even though aku seolah olah mengutuk Russia, aku ada la puji few things, it just I wanted the best for them la, jangan waste your time la. but, like me, if you like challenge, nak endure itu ini, silakan ke Russia. But so far, respon daripada speech aku, adalah seperti adik aku mesej aku "APIT APA YANG HANG CAKAP KAT FORM 5 NI, SAMPAI RAMAI SYOK DEKAT HANG NI". LOLOLOLOLOL. Adalah agak awkward, bila aku bukak gambar aku tengah kasi speech, aku sedar berkali ganda sedar, aku sedang menggemok tahap dewa ni, gila bagai nak kena diet sangat teruk dah gemok ni wehhhh, ada lagi 2 minggu, sumpah aku takleh nak diet dengan makanan sedap tiap2 hari.

but then, aku decide untuk makan lagi la hehehehehehhehe.

tapi aku seriously kena ikat perut terus bila sampai ke Russia balik. =/ inilah buat aku sedih ni, dah takde makanan. so aku malas nak cakap banyak, so inilah pics yang mampu aku tunjukkan, selepas lama tak letak pics dalam blog ni. :) enjoy bebeh.


kesimpulan: Penulis dah gemok (seriously bakal kurangkan berat)

p.s: sometimes we have to deal with ourselves. No matter what, the bottom line is, we do really have to take the risk, face it with courage, that we really wanna the truth. Alhamdulillah, I found it, and yes, I'll keep it.

Dont hesitate to deal with your self. Either the outcome is bad or not, at least your heart will be at peace. No more question. :)

4 comments:

Khadijah Iderus said...

beeeeeeeeeeeesssssssssssstttttttttt!

Anonymous said...

aah gemok! haha

'Aina marhamah said...

x deny memang sedang menggemok...hehe

MukaLegendHatiJambu said...

pehal ko kangkang eh bila ambik gambar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...