Friday, June 17, 2011

Mencari bakal isteri (?)

Salam,

See, tengok tajuk pun macam nak termuntah. Sila muntah sekarang pun takpe. Memang patut muntah. Bukan senang nak tengok aku buat entri ala-ala nak mempromote diri. Observe semua orang, semua macam tak sabar nak kawen kan. Fuh, tak salah, tapi awkward pulak aku nampak bila aku tengok budak-budak muda pun dah kahwin. Well, at least dah kahwin kan, si penulis pulak takde orang. Biasalah tak laku.

Tapi, tujuan aku buat post ni bukan nak mempromosi diri nor untuk mengutuk diri, tapi adalah sebab aku sangat suka melihat satu satu keluarga bahagia. That I wish, I could have one like that too, although it's totally impossible. But, tak salah kan nak berangan? Even sebelum exam pun kan? Orang cakap: "Angan-angan kalau dijadikan motivasi, bukan moti-air-liur-basi, dapat dijadikan kenyataan...". Sori, pakcik, mak tak percaya pun dengan kata-kata tuh. Mana ke taknya, kalau nak angan-angan yang gila tak logik, macam nak kereta lamborghini padahal kerja dengan hospital kerajaan (MUSTAHIL!), macam nak kawen dengan hayley williams (MUSTAHIL!), macam nak dapat markah okeh dekat sini pun (ALMOST MUSTAHIL!). So, dalam mencari isteri, aku bukan nak cakap pasal guideline yang nabi telah anjurkan, tapi, aku nak tengok pada apa yang aku nak. Heh.

Iyelah, kawin bukannya untuk 1 tahun macam dalam cerita apa entah cerekarama melayu tuh (tajuknya: Takdir, bukak youtube, tengok, BEST!), kawin ni selama-lamanya. Waktu bercinta kentut pun bau perfume Jimmy Choo (kat sini harga RM 80-90, murah murah), bila dah kawen, bau bawang pun nak digaduh. Biasalah suami isteri. Cewah, cakap macam ada pengalaman. Dah, aku dah lari tujuan.


Usha-lah video kat atas ni. Aku baru subscribed channel diorang dalam past 1-2 months. Bagi aku, inilah pasangan yang paling romantik dalam dunia yang aku pernah tengok. Macam bahagia. Sincerely aku cakap, perempuan macam ni la yang aku paling suka dalam dunia ni. Macam, bukan suka in term of 'SUKA', bukan macam, aku akan rasa senang dengan perempuan macam ni. Outloud, expressive, and akhirnya, apa yang aku pentingkan is, bila aku tengok muka, aku rasa nak tergelak. Macam, aura happy tuh ada. Hoho.

Tak semua orang ada macam ni. Instead, dalam dunia ni, tak sampai 2 orang perempuan pun aku kenal, dapat buat aku tersenyum/gelak tengok perangai. Haha. Pernahkan aku cakap aku takkan senyum tanpa sebab? Kalau ada perempuan macam ni depan aku, aku sendiri dapat senyum tanpa sebab. Eh, wait. Ada sebab, sebab perangai dia kelakar. Wth aku cakap 'kelakar' ni? -.-"

*Awkward Sorang-sorang*

Aku memang muka serious haram, even bila aku tengok video aku explain pasal Biochemistry, macam video kat bawah ni, aku sendiri rasa macam aku ni bodoh and kalau aku tengok balik, all that I can say is "patutlah pempuan takmau nak dekat aku -.-", or kalau dekat ngan aku pun sebab nak take advantage on aku, pfft". Clearly kan, suara aku OMG annoying gila kuat pastu pelik #Fact 1, tak hensem #Fact 2, GEMOK #Fact 3, lain pada tuh, mana ada pempuan pandang. I mean, aku takde apa benda-benda pun macam 'lain daripada itu", macam braniac, romantik, tak mencarut etc etc.



Chillax aku tak emo ni. Orang selalu ingat aku emo time aku tak emo walaupun sebenarnya aku emo-takemo #Fact 4. So, secara kualitatif (?), sendiri pun boleh nampak, nak dapat pempuan jenis apa pun, susah kalau orang macam aku ni. Serioussssssssssssssssssssss. No wonderlah UN membela habis-habisan orang Gay, Lesbian, Transexual (Terbaru ye, baru baca dalam Yahoo Update News Feed), sebab bila manusia sangat picky, kekadang bila dah terbalik iman, itulah yang terjadi. Salah sapa? Salah manusia sekeliling jugak. Macam Nancy (isteri dalam Vid atas atas tadi tuh), dia takdelah cantik, tapi kelakar shooooot. Haha. Anak dia lagi laaaaaaaaa kelakar. How I wish I can live in America.

Cikgu therapy aku, Jamil Habib, dia kawen dengan perempuan Kristian (russki) and anak-anak dia pun dah hilang Islam, sebab dia (Jamil) tak boleh stay di Iraq since pergolakan dengan Saddam Hussein. Pelik kan, boleh kawen dengan Kristian. Tapi, kalau semua orang jual mahal, tak ke Kristian tuh lebih baik dan tak sesombong perempuan Melayu? Picky sangat. Tanyalah mana-mana laki kat Volgo ni, kalau agama kasi kawen dengan Russki, cakap je, sapa tak mahu kan? Ouh, btw, aku rasa Habib Jamil tuh, fahaman Syiah kot, entahlah. Tapi basic Islam dia lagi kuat, sungguh pun aku ada dua tiga benda tak paham tentang hukum pakai yang dia aplikasikan. Positifnya, mungkin fahaman dia lain, fahaman aku lain. Tapi, aku sangat bersyukur dapat cikgu yang macam dia. Seriously, sangat sangat bersyukur.

Satu persoalan aku, kalau perempuan tuh terlampau Islamik, macam mana nak dekat dengan dia? Like, how to say that someone suka dekat dia? Pergi ke parents, kalau dia tak suka, kena reject malu maruah diri sendiri. Kalau nak tanya direct, HARAMMMMMMMMMMMMMMMMMMM. Apa nak buat? Pakai orang tengah? Susah nak percaya orang tengah, last-last, malu jugak kena reject. Ini persoalan yang masih belum terjawab since aku dari bangku sekolah lagi.

Susah kan kalau kurang tahu hal-hal agama ni?

Salam.

5 comments:

Khadijah Iderus said...

Meh aku jadi orang tengahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Unknown said...

khaddy: aku tk cakap aku nak pun. aku just tertanya-tanya. -.-"""""

Pengembara said...

1. what the heck, macho jek ak tgk ko dlm video tuh!!

2. tak cantik ke nancy dalam video tuh? cantik je ak tgk

3. ak tk tau pasal org tgh tuh, imo first thing first ko kena tau la perempuan tu dah ditunang orang ke belum, lps tu kena tau dia ready ke belum, lepas tu batu la ko gune org tgh atau ko pergi direct kat mak bapak die ckp ko nk tunang die..ak rasa mcm ni la kot yg islamiknye...

tp sebenarnye tunang (tradisi melayu) dan khitbah (term islam utk meminang) agak berbeza...sbb khitbah sepatutnye berlaku secara rahsia, dan lepas khitbah tu lah baru proses taaruf atau berkenal-kenalan...dan org yg berada dlm proses taaruf masing2 tahu yg khitbah ni bila2 je boleh putus, sbb tk confirm lg pun nk kahwin...entahlah..ak pun pening gak sebenarnye kalo nk diikutkan

Unknown said...

MAHER APSAL AKU TAK PERASAN KOMEN KO??!!!

1. saya tidak macho dalam tuh. selekeh gila. tambut bangun tido suara annoying (semua dimentioned dalam post dah)

2. nancy takdela beauty macam russian kat sini, tapi dia muka sangat friendly macam best dibuat lawak. haha.

3. untuk istilah2 terima kasih kerana menerangkan. =). Takdelah aku tak paham sangat. cuma somehow, aku rasa takut (in the future) if we be more sangat Islamik (berdasarkan apa pembacaan aku la macam tak boleh jumpa, tak boleh cakap) macam how we eventually gonna marry someone kan if we really afraid that we totally gonna rejected kan. itu jer. aku spesies yang agak pesimis berkaitan hubungan sosial ni. -.-"""

Unknown said...

dia macam love tu dah develop but really afraid as she seems like dont care/or show any intention dat dapat masuk line. ouh, btw ini bukan dalam life aku. cuma aku terpikir time tonton ayat2 cinta. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...