Sunday, June 26, 2011

Majlis Graduasi 2011 dan Tribute untuk Volgograd

Salam,

A day after exam, I already got nothing to do. In other word, it means 'I'm boring'. So, I had done the video, I had done the 16-hours-playing game, and particularly, I haven't done 1 thing yet, which is, my research for Herpes virus for my Microbiology conference next month. Which is kinda absurd, I know, I'm a nerd. Its just that I wanna do things early so that I can enjoy everything to max at Malaysia, well that's the point actually. Actually, I wanna some baking, but, looking back at my wallet, I merely just can buy a chocolate bar. Half of the chocolate bar.

I ran out of money right now, buying this and that (Zara's t-shirt for my sister, everything for my family). Although there's sale right now, I'm not that interested on buying those stuffs. First reason is money, of course. Second is, could it be sign of my boringness for shopping, or am I thinking of marriage. -.-"

Taklah, ada ke gatal sangat aku nak pikir pasal kawen pun kan? Ada banyak benda lagi nak dipikirkan. Dan aku pun pelik kenapa orang nak sangat pikir pasal kawen. Macam, as if for boys, fuh, gamaknya bakal doktor ni bukan dah konfem-konfem ke dapat kawen (except aku). Maybe dah ada target masa depan kot. Aku nak memikirkan exam tahun depan ni, fuh, mau sakit kepala aku nak cover itu ini, tak taulah macam mana nak survive tahun depan. Tahun ni yang sikit punya free gila masa dah aku rasa sangat havoc. And aku amatlah respect kakak-kakak senior tahun ketiga tahun ni, yang mana ramai antara mereka yang MAMPU lagi nak join acara-acara yang meninggalkan kelas, macam c'mon third year tahun lepas pun, gelabah je tak pegi main banyak acara, katanya nak fokus study. Huh. Entahlah, tahun depan ada Nizhny Games, macam rugi gila kalau aku tak pegi. Dah la acara tuh, acara 4-days-event, macam MIG (Malaysian Intervarsity Games) sudah diestablished sebagai satu acara wajib setiap tahun.

Study third year, surely gonna be hectic, but still depends on what teacher do you get. Aku just harap dapat cikgu yang kejam, tapi bagi markah baik-baik. Baru ada semangat nak jawab. Ini dapat cikgu baik, and for sure la kami tak belajar. Harapnya third year, senior cakap semua cam baik-baik je. insya-Allah. Pertama sekali, subjek yang paling tak dapat dielakkan cikgu tuh baik ke tak is, Philosophy. Cikgu tuh ada sangat fucking retarded. Aku tak tahulah kenapa aku sangat allergic gila dengan dia ni. Macam, kalau menjawab menggunakan ayat sendiri, and of course in the end, dia sendiri tak faham apa orang nak cakap, padahal desak orang guna ayat sendiri. Sumpah mental habisssssssssssssssssssss. Tapi, ini bukan alasan pun untuk fail paper Philosophy. Bukan alasan. Kena cari penyelesaian. Tapi macam mana?

Pastu subjek Microbiology. Setakat ni susah je aku nak dapat 5. Cikgu macam susah la dengan kelas aku. Of course, sebab utama adalah budak India. Sebab, tak pernah punctual kalau nak pergi kelas (kalau tak punctual 2 minit lewat takpe ye, kalau 15-20 minit, sapa tak bengang woi??!!) and then kalau diberi soalan untuk dijawab, most of the time derang tak menjawab soalan yang diberi, or worse come to worse, terus baca buku. Aku actually habes takde idea dah, nak pikir macam mana nak suruh derang rajin and aku sendiri taktau apa derang buat time dekat hostel, study ke? main ke? tidor je ke? C'mon la nak jadi doctor, takkan atas nama je kot. Inilah terjadi bila duit dapat beli semua benda.

Sincerely, aku sendiri tak harap next semester aku akan dapat markah okeh. Aku rasa aku paling tinggi pun, dapat 3. Macam paling okeh dah kire okeh sangat lah tuh. Cuma aku harap aku dapat jawab dengan elok je la. Ilmu kan paling penting. At least aku dah tercapai target aku kat sini, otlichnik. Aku bukan seorang yang freak, nak buat streak 555555555 sepanjang semester. Once aku dah capai, aku dah ada misi lain. Kali ni, jauh berbeza. Aku just nak merasa je macam mana. Kan? Aku taktau la, kebanyakan orang kat sini pandai-pandai, so otlichnik tuh memang-memang la jadi idaman derang bagi setiap semester. Haha, sori aku tak. Aku cepat boring dengan benda, and cepat kecewa frust dengan benda.

So that's all as for today, enjoy la video Arturo ni and video yang aku baru siapkan semalam yop.

Selamat Bercuti Semua !!!




2 comments:

eNdY said...

Ah, finally jumpe gak belog ko! noob gile ak..haha..

Unknown said...

endy: apsallll tak kasi baca bloggg dahhhhh??? arghhhh baru nak jadi stalkerrrrrrrrrrrrrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...