Friday, April 1, 2011

Up and Down

Salam.

I feel like I'm not into blogging right now. But, anyway, somehow I'm still into it. -.-"

Minggu ni memang rasa amat cepat, dengan test Microbes yang tak berapa cemerlang, tapi okey la, aku memang sucks dalam bab-bab study, jangan nak pulun lebih, nanti dapat markah kurang sikit, mulalah nak bising. Alah, macam Fisiologi. Frust and trauma aku akan berulang setiap hari Rabu. Serius.

Hidup kita ni, secara rambangnya, aku observe that, in our life of course kita akan ada waktu kita up, ada waktu kita down. Aku rasa setiap orang sedar benda ni. Aku bukan nak cakap pasal, bila kita up kita ingat Tuhan bla bla, bukan bukan, itu suruh kakak-kakak, abang-abang usrah kau ceramahkan, aku lebih kepada general. Kalau kena period kita ditimpa nasib malang, sumpah, sakit. Macam everything yang kita buat, semua tak kena. fight la macam mana pun, still kita tak dapat fight benda tuh. That period is sangat sakit hati. But, sometime, at that time, since kita dah tau that kita tak mampu nak buat apa-apa, everything that we do akan end up failed. Macam aku. So, apa yang perlu anda rasa adalah STRESS. ye, aku mengajak anda rasa stress. kenapa kenapa kenapa?

waktu stress, apart dia menumbuhkan jerawat yang banyak (sori dulu aku banyak skrg ada la dua tiga biji yang nak cari pasal ngan aku), kita punya otak like bekerja extra hard, and of course akan ada hormonal imbalance which can also lead to emotional imbalance. Stress adalah perlu untuk development sistem otak kita, because, otak kita takde muscle which kita boleh develop jadi Malek Nor, so dengan stress sebenarnya dapat membesarkan otak kita. Stress tak salah, cuma kalau tak dapat cope dengan stress, itu la yang jadi masalah. Cope dnegan stress sometime tidak memerlukan ubat, cuma perlukan some break, and most serious (like being humiliated ke) the only lekarstvo adalah masa.

aku dulu pernah stress kenapa aku tak dapat main badminton dengan baik, macam semua benda seems tak work out. macam belajar tuh tak payah cakap la, aku tak penah expect apa aku buat work out, well, sejak-sejak selepas fisiologi hari tuh. sebab dalam dunia ni aku percaya life is unfair. hidup adalah tak adil. kau rasa adil ke aku memeluk islam sedangkan jauh di pelusuk afrika dia tak dapat masuk islam and buta-buta masuk neraka? aku bukan nak main hukum Tuhan, cuma aku tak paham konsep. kalau siapa-siapa yang ada pendapat mengenai hal ini, sila tolong jawabkan, aku takut aku semakin tersimpang dengan fikiran hati kecil aku ni, barangkali akibat hasutan syaitan. tapi ia tetap persoalan. sila jawab.

tapi sekarang, dalam bahasa baik, aku dalam top form dalam badminton. firstly, aku rasa sangat syukur, sebab kebolehan aku yang baru ni, datang secara natural, which aku percaya ini anugerah Tuhan. Ini memberikan peningkatan mendadak tatkala aku merasakan aku semaking kurang dalam pencapaian prestasi sebab berat badan aku yang tak tahu nak turun (mana ke taknya, sekali makan 95% semuanya nasi, lauk ciput). aku panggil kebolehan ni "sixth sense dalam badminton". macam mana? aku tak boleh bagitau, sebab aku takut riak. sangat takut. aku harap aku semakin okey. studi lepak2 dulu, sebab aku rasa aku tak boleh cope dengan 2nd year ni. tapi tuh tak bermaksud aku cuak and takut terus. aku akan berusaha, cuma tak meletak harapan. =)

salam.

p.s: 5/4 aku ingin buat kelainan. iA. untuk adik aku tercinta yang seolah-olah macam dianak-tirikan oleh aku pulak, aku nak beli sweater pink untuk dia. iA. =)

2 comments:

Siti Hajar said...

ak g weyh m0sc0w game.... ko g tak....??

p/s: m0sc0w game de badminton tak..?

Unknown said...

pergh pergh....moscow games ada badminton la. apsal ko tanye ada ke tak? korang kat sana tak main badminton keee??? ko main game ape utk moscow?

and of course, moscow game ada badminton, itu je la game yang aku tau main walaupun tak sberape.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...