Sunday, March 27, 2011

Re: Be my coldplay

Salam w.b.t.

Seriously, aku tak paham kenapa kau rasa bersalah kat seseorang kalau aku tak wish kat dalam blog ni. Haish. Anyway, tu bukan benda yang penting aku nak bagitau kat sini. Actually, aku nak cakap sifat buruk aku kat dalam sini, which almost semua orang tahu pasal benda ni, and aku sangatlah tahu, and sampai sekarang aku tak mampu nak deal dengan perangai ni.

It's actually about me bila under high pressure, or short and sharp pressure, aku sendiri akan lost fokus and mula hypertension as a result of vasodilation. Seriously, bila aku sangat tension, everything yang aku cuba sesungguh mana pun nak buat takkan menjadi, and aku mula hilang pertimbangan. Benda ni lain BANYAK daripada situasi aku lost temper, which is YOU GUYS must DIFFERENTIATE. Okeh ayat skema nerdy. Tapi memang betol.

Pernah sebelum aku balik ke sini selepas aku kantoi kes visa tuh kan, time dekat airport, mak aku asyek berleter je, macam nak kena buang barang itu barang ini. shit, aku dah start menangis dah sekarang terkenang bodoh bengap bangangnya aku time tuh. betul aku memang bodoh, so jangan ada sapa-sapa deny aku memang bodoh. dengarlah cerita ni, and tolong amek iktibar. ha, time tuh, aku tak tahan, so aku macam ternada tinggi sikit. then, ayah aku cakap kat mak aku 'takpa, waktu2 sekarang ni jangan pressure2'. benda memang temeh, which is barang overload, itu je. aku taknak buang barang kesayangan aku. not 1 of them aku takperlu untuk aku di rusia ni. but that time, aku terpressure, and aku ternada tinggi.

actually, mak aku tak cakap apa-apa pun, but the thing is, aku menangis sepanjang berbelas-belas jam perjalanan balik ke bumi Rusia ni, hati aku diselubungi dengan rasa bersalah. bukan sebab aku ingat aku nak mati time flight, but its natural, nak nak aku tak boleh buang raut wajah mak aku time aku ternada tinggi tuh. even sampai sekarang ='(. sesampainya aku di rusia ni, aku terus email ayah aku 2 hari kemudia pasal perasaan aku yang totally sangat bersalah. ye, temeh, lantaklah, aku memang oversensitif pon. perhaps aku bukan membesar lagi, sebenarnya aku masih kebudak-budakan. sedih. sampai sekarang aku sedih. tapi reply email dari ayah aku, cakap, mak aku tak sedar apa-apa pun, dia tak rasa apa2 pun. mungkin aku sendiri yang judgemental, tapi sepanjang hidup aku, aku tak penah wish bufday kat mak aku. not in a year pun aku penah wish bufday kat mak aku. dari darjah satu sampai darjah enam sebab ktorang dalam family tak penah sambut bufday. then masuk form 1 baru bufday ktorang mula disambut. famili aku agak slow sikit since ni bukan budaya famili kat kampung aku pun, perhaps tok wan aku pun tak penah buat macam ni kat anak2 dia dulu.

sampai sekarang aku bersalah. so janganlah korang2 laen buat benda yang sama. haish. betapa tak guna kan aku ni? tapi, for this year aku bertekad betol2, aku nak buat sumthin utk mak aku, so that dia rasa dia dihargai all these while. form 1-5 dulu sume tak sempat nak celebrate bufday mak aku, sebab ktorang sume di sekolah. taktaulah. so last 25 march, adalah hari jadi mak aku. tapi aku celebrate/wish time pagi 26 march, sebab aku ingatkan bufday dia 26. ni semua salah mesin photostat yang bongap sebab aku nampak nmber '5' dlm 25 macam nmber '6'. itupun aku dah maki2 diri aku dah. and FYI, aku memang suka menghukum diri. psikoooooo!!!

i bought a ZARA handbag, costs around RM200. okeh la bagi seorang insan yang bernama ibu aku, yet manusia yang sentiasa comforting me no matter what. although prank aku time skype tuh tak jadi, tapi aku gembira and lega and terasa indah la dunia ni bila tengok mak aku senyum seindah suria tuhhhh. =))). macam precious gilaaaa. and lepas2 ni, aku cuba beli sumthin untuk dia lagi, daripada aku beli sumthin utk orang laen and aku tak rasa apa2. mak, terima kasih untuk segalanya yang mak buat kat cik, mak memang yang terbaik, perempuan yang paling comforting dalam hidup cik =). okeh ini awkward aku guna 'cik'. -.-". but then, watever.

so, selamat hari jadi mak, yang ke berapa tak penting sebab mak sentiasa yang paling muda.

and selamat hari jadi khadijah, bufday ko 2 hari selepas bufday mak aku. senang aku nak ingat. best sambut bufday diluar negara. pergilah cari jejaka tampan jerman ala hitler. zass.

salam. sila betul2 amek pengajaran.

2 comments:

Khadijah Iderus said...

tehee..

thanks. kirim salam la kt mak ko.

x brani la nk komen pemimpin huruf h tu, takot kang diorang track, mati aku.

AlyB said...

me too me too..! suka menghukum diri, senang rasa bersalah when did something and oversensitif..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...