Friday, March 25, 2011

Sebenarnya tiada mood...

Kali ini Paramore menjadi kegilaan aku. Sungguh addiktif lagu mereka.


Salam.

Okeh post hari tuh agak emo sebenarnya, even nak emo sangat banyak banyak lagi pun. Masalahnya aku tahan 80% dari lepas semua ayat aku. Mau pedas kalau aku cakap sebab aku punya mulut memang tak penah ada lesen. Sakit woh kalau orang kena, tapi aku pun boleh sakit even orang cakap sikit dekat aku, which means aku ni orang yang supersensitive rupanya, macam virus sensitif dekat interferons macam itulah aku. Kepada hajar, subjek hari tuh adalah Physiology, sujek yang sepatutnya mudah sangat untuk paham, untuk hafal, macam bagi aku inilah subjek yang aku tak perlukan super effort untuk aku ingat semua, semua macam naturally aku boleh synthesize dengan one time reading. Serius, aku tak tipu, dan aku bukan nak riak. Tapi bila aku mula buat something in full effort and in return aku tak dapat apa yang sepatutnya akibat bukan salah aku, memang aku akan bengang tahap cipan, atau dalam bahasa yang lebih baiknya, kecewa.

Apa-apa pun aku harus bersedia lepas-lepas ni, sebab, hari rabu akan jadi hari yang paling menyakitkan hati bagi aku sampai habis semester ni. Aku baru tersedar, yang markah rupanya sangat efek psikologi diri aku. But actually sebenarnya bukan markah aku sangat pun, tapi lebih kepada effort aku. Tapi kebetulan pula, petang hari itu (selepas aku post dalam blog hari tuh), ada usrah, and few points do really slapped me on the face. Apa-apa pun, trauma aku dekat markah 3 dalam 2 kali test mmg buat aku benci cikgu tuh, sampai ke bila-bila. Aku boleh accept kalau itu salah aku tak bersedia ke jadahnya orang lain nak cakap, tapi kali ini aku tau aku betul.

LAgi satu, bahasa aku sekarang semakin kasar, evolusi mungkin? Sebenarnya, aku tak nampak point aku becakap baik, in the end orang tetap tengok aku macam seorang yang perangai haram. So, in conclusion, aku  yakin sekarang hati aku dah keras macam batu untuk layan 'ukhuwah' yadda yadda ni. Salah ke aku nak reveal jahat? Bagi orang lain mungking jahat, bagi aku, normal, sebab buat itu pun sama, buat ini pun sama, so dua-dua sebenarnya sama.

Ye, aku tau orang akan cakap "Tuhan akan memandang setiap kelakuan baik dan jahatmu sehingga sekecil-kecil zarah". Aku sangat paham pun. Tapi untuk buat masa ini, bukti ala islamik bukan suatu cara yang umpama osmosis untuk masuk dalam diri aku. Nampak kan betapa aku rasa 'keseorangan' sekarang dan menjadi manusia berhati batu (tak sampai nak bunuh or maki orang or even tadi nak usha russki cheer leading) akibat 4 manusia yang menganiaya sekeping hati yang pernah ada determinasi untuk berubah cuma dinafi akbibat egoisme diri masing-masing. Akhir kata untuk hati ini, aku mungkin pernah cakap tak peduli, lama kelamaan, bak kata Daughtry, "this loneliness is killing me" begitulah jua aku.

Aku cuma berharap sesuatu bermakna dalam 2 minggu akan datang, cuma apa-apa yang mampu membuatkan aku ada keinginan untuk menjadi 'apa yang sepatutnya'.

Bagi yang malas baca, entry ini sebenarnya adalah bertemakan: "AKU DOWN"

Salam wbt.

1 comment:

Siti Hajar said...

physiology....

subjek tu mmg teruk pown...! bru jer lepas kontrol tadi... pastu tak sempat nk siap... dye suruh jawab oral next class which is on monday.... urrgghhhh.. benci bet0l!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...