Friday, February 4, 2011

Hari ini dalam sejarah

Salam.

     Okeh tadi asal nak tido, tapi tetiba tak tido sebab sakit perut la apa la. Cuti pulak tinggal dalam dua hari. Tuh pun tak sampai dua hari, pastu terus start dengan Biochem, fish, sakit gila aku kalau macam ni. Aku semakin malas ngan Biochem, and probably aku dapat cikgu laen. But I wish memang nak cikgu laen pun, sebab cikgu lama terlampau rileks sehingga menyebabkan aku sakit jantung pulak nanti time exam. Bukan, aku just tak nak peristiwa berulang sama, ala macam Histo, terpaksa struggle time exam. 

    Next semester tak menjanjikan apa-apa untuk orang macam aku kecuali sukan semata-mata. Well, aku bukanlah minat nak ber'kiasu' kan, so aku takkan jadi tipikal macam sepelusuk perempuan-perempuan sini yang tau nak study. Aku pelik, apa korang dapat dengan study bagai nak rak sampai habes, last-last markah sama jugak cam aku, jadi doktor sama jugak cam aku. Okeh, sounds poyo, lantak la orang nak usaha pun, ko pesal nak kecoh-kecoh ni, ingat semua nak jadi doktor bengap macam kau ke roon. Hoh. Taklah, lama tak kcari gaduh kekadang, okeh jugak. Pergi jumaat hari ni, duduk tak sampai lima minit dah kena bangun sembahyang, dengar khutbah pun sesikit je. Sebab datang lambat. Tapi datang awal pun, khutbah sini pendek, ringkas dan padat (apakah padat, paham pun tak). Tapi khutbah sini, tak kire first ke second ke, still the same, tetap cepat. Ni yang cek suka ni, ;) 

Anyway, hari ni we had a lot of talks, gila variety nak mati topic, but of course semua stok pasal orang la. Boring okeh, bila ada talk-talk yang macam ni, buat cuti ni terasa begitu bermakna. Lagipun apart of skyping je ngan famili tadi, dengan menunjuk-nunjuk hot dog sini aka kalbasa sini yang besar nak mati, lebih baik sembang2 dengan orang sekali kan. Tapi seriously, sini besar gila hot dog dia, puas makan, tak puas kena bayar lebih. Dua hot dog aku habes dalam 26 hinggit. Murah je sebenarnya, iyelah, in term of Russia, iyelah murah. Kalau aku kat Malaysia, haram nak beli. Macam sampai sekanrang pun aku tak penah pegi ke Kenny Rogers, kejadahnya aku nak beli benda-benda merepek macam ni kan. Tapi the most part important is, hari ni, haram banyak gila aku belajar, pengalaman orang tuh, ayat itu ini sikit, term-term pelik sikit, and then, part yang aku suka dalam talk is, terbongkar rahsia yang berkaitan dengan aku, i mean, what really these volgo peeps see into me. 

OF COURSE KAN, RUBBISH LA.

   Senang cakap, kalau setakat manusia-manusia volgo ni bermuka-muka, belakang-belakang tikam aku, baik  pegi mampus dari nasihat aku suruh 'FIKIRLAH POSITIF TENTANG ORANG LAIN'. Inilah positif yang kaw cakapkan kan? bila pikir positif, kau kene baling taik je. Seriously, (cewah lama tak emo ni, semangat ni) nasihat la aku berjuta kali pun, PAYAH CIK KAK OI, PAYAH!!! Sebab aku sendiri tak pikir positif tentang diri aku, LAGILAKAN kalau aku nak pikir pasal orang lain. Ceh. So, normal la ada backstabber, and muka-muka ni, sebab, memang itu pun kau manusia. Nak tau dia backstabber ke tak?

Senang, kasi je dia marah. Time berdarahlah telinga daku dengan ayat-ayat mereka. Purf.

Okeh aku nak out, dah sakit belakang, sehari tak rehat. K bye-bye, salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...