Monday, October 31, 2011

Saya nak pensel warna itu...!

Salam,

Alhamdulillah alhamdulillah akhirnya dah habis jugak bala untuk minggu ni. Hari ni bangun adalah lambat. Bertolak ke kelas dalam pukul 8.20 pagi. Serius tak tipu. Dan kelas aku pukul 8.00 pagi. Ada aku gelabah? Of course TAK!!!

Okeh sikit je.

Instead, aku jalan slow-slow, sambil tengok jam. Selagi tak pukul 8.30 lagi tuh aku lambatkan kaki aku berjalan. Tahu lewat, tapi kalaunak menggelabah pun, bukan semakin awal pun waktu tuh. Better aku rileks. Penat seharian belum lagi aku betul betul rasa. Demi Microbiology, aku tidur pukul 5 pagi. Penat main badminton pun tak habis lagi. Dah la kalah dengan Alan tipis tipis (yowww ada peningkatan yowww tak pegi training 3 minggu yowww awesomeee yoww!!!) 21-19 dan 21-15. Tapi memang semput la main budak wakil negeri ni walaupun ayam-ayam. -.-" And plus pulak, cikgu subjek Therapy aku jenis baik, and selalu datang kelas lambat, so, memang kali ni aku urm urm terpaksa (?) ambil kesempatan la memandangkan berjuta maklumat yang aku baca dalam Microbes memang menjahanamkan otak aku. And, sesampai je kat kelas, cikgu tanya "ni kamu semua awat ni, nampak teghok beno saya tengok ni, ada main apa bola ka apa ni?". Aku dengan mata 'stim' pun menjawab "tak dok aih, kami ada concluding la hari ni cikgu. Po microbiology" dengan muka :|  Harapan aku dia paham la 'please lepas ktorang awal please!!!'. Hehe.

Taktik berjayaaaa $&$^%$&$#^%#!!  *suka suka*

Hari ni aku adalah sangat stress. Otak memang tak berjalan. Like totally freeze. Entah apa masuk, entah apa keluar. Mulut ni ha memang caca merba la cakap itu ini. Serious, walaupun aku tahu pengambilan kafein memang will take its toll on me soon enough, but, the fact that I haven't finish reading all the materials really like pain in the ass. I-MUST-FINISH-THIS!!!. So jadilah kisah student terlampau, study sampai lima pagi *gila*. Ada pengalaman dah buat macam ni. And outcome dia memang teruk sebab otak aku tak fresh and tak berjalan. So, in the end, memang fail. Kali ni? Fail konfem fail. KONFEM. If dapat tiga pun aku melutut sujud syukur dah. :D Sorry that I didn't give my best shot, but really time is really against me.

tatkala stress


Itu baru satu.

Yang ini agak kontroversi. Election untuk MSA nanti, aku dikhabarkan, aku dicalonkan untuk dua biro: Biro Multimedia and Biro Akademik. Bukan tak mahu berkhidmat, mahu, tapi kekangan waktu ketika third year ni tidak meninggalkan aku sedikit ruang pun untuk bernafas. Balik balik meja ini lah yang aku tatap, pen ini lah yang aku tatap. Setiap malam. Sampai pukul 1, mungkin sampai pukul 3. Sadis kan third year? Macam exam setiap hari T.T. So, kalau nak berkhidmat, terpaksalah tolak. Lagipun, aku sebenarnya sudah penat dengan karenah orang dekat sini. Macam-macam. Tak menjurus kepada semua. Ada kalanya niat kita ini baik. Nak tolong. Dikutuknya kita. Kes simple, adalah kes baju. Aku jadi sebak, benak, trauma mental bila aku sendiri dipijak hina orang dari batch aku sendiri. Apa kes? Tawar hati. Jengkel.

Ada faktor penolak, and ada faktor penarik. Nampak kan?

Saya nak warna boleh tak?

Manusia tetap manusia. Aku pun manusia. Aku tidak sempurna *ayat tipikal*. Tapi, yang penting, bila kita silap, kita mengaku silapnya kita, dan kita tidak pernah merasakan kita ini lebih terbaik dari orang lain. Ada orang, hebohnya dia sahaja betul. Memang. Falsafahnya, pengetahuannya. Amalnya? Siapa aku nak persoalkan soal amal dia, bukan? Tidak. Apa aku nak ketengahkan, simple, kau kalau ada benda nak dikongsi, tapi bila kau sembunyikan benda tuh atas dasar kepentingan diri sendiri, ini apa kes ni? Kenapa kau nak bising-bising kat orang soal amal akidah orang dulu? Benda kecil pun kau tak boleh nak buat, apa ni? Kongsi-kongsi la ilmu tuh ye, jangan simpan kau sorang-sorang, kalau kawan sendiri pun kau nak kedekut.  Manusia tetap tidak sempurna. Karma. 

Aku pun tak sempurna. Maaf. Aku cuba menyempurnakan. 

 
Hadiah dari India Josephine kasi earlier this semester. Thanks Joe. :)
Hidup kita indah kalau dipenuhi gelak ketawa benar? Lebih daripada tangisan, lebih daripada kemurungan, lebih daripada kesedihan merintih. Kalau boleh aku nak hidup immortally macam tuh. Hidup sekarang pun banyak kesedihan. Murung. Sedih merintih apa lah nasib hidup ini. Tapi, mungkin kita sedar. Sedihnya kita bukan tempatnya. Kita tidak sedih pada Nabi yang hilang. Kita tidak sedih bila hukum Allah diperkotak-katikkan dalam tanah sendiri. *Global thinking tiba tiba*

Alangkah indahnya, kalau dunia ni kita sedih pada Illahi, tawa kita pada amannya dunia ini. Tapi memang tak akan terjadi, hinggalah ke Kiamat. 







Happy:) Pian cakap tulisan cina tuh membawa masuk "memberi tuah". Tuah la sangat kan. -.-"
Kita banyak memikirkan perihal masalah. Gimana sih? Kok aku bisa beresin semua ini? Kapan lagi mahu habis ini semua? *Indon yow!* Acap kali kita didatangai masalah. Termasuklah ujian-kelas-kena-buat-nota-nak-check-nota-lecture-sakit-gigi-makanan-taksedap-duit-takcukup-marakedekutdui *sigh*. Termasuklah bila didatangi orang ketiga dalam hidup ke *ehem*. Kita marah, kita geram. Kesannya? Tak ada. Aku lebih mementingkan escapism. Kalau ada orang ketiga, aku rela memilih menjadikan aku orang ketiga untuk keluar supaya mereka menjadi 'dua'. Yes I'm a quitter. Tapi, aku rela tengok manusia aman, dari manusia bertelagah. Tapi, untuk orang lain, aku sentiasa menyokong, supaya mereka fight for their right. ftw yow! Haha cakap macam aku ada orang ketiga. orang ke-1.5 pun aku takdak #foreveralone.

Nah dengar lagu ini, Salam and have a good day ahead of you guys!


P.s: bila lah rambut aku nak panjang macam orang yang main gitar tuh. Orang cakap rambut aku serabut. Alan cakap rambut aku macam makcik tramvai =.="""""""""""""""""". Seriously, aku teringin berambut panjang, watever it takes, even if exam aku terpaksa dapat 2 punnnnnnnnnnnnnnnnnnn *serious*

p.p.s: rambut bieber is in the list :O

2 comments:

etie aziz said...

satu je komen, rambut mesti pendek.. =_=''

Khadijah Iderus said...

Unfortunately, this video is not available in Germany because it may contain music for which GEMA has not granted the respective music rights.


T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...