Monday, October 31, 2011

Free Fall

Salam,Minggu terteruk. Teruk kena baham. Teruk markah. Teruk semuanya. Semua jadi serba serbi tidak menjadi. Bukan soal pelik atau tak. Biasalah. Sama ada anda pernah mengalaminya atau tak. Bagi aku, perkara ni memang konfem akan terjadi, dan pasti terjadi. Semua benda buat serba tidak menjadi. Sakit hati pun ada. Tapi nak cakap apa. Aku lebih mementingkan escapism. Itulah alternatif aku. Aku menyindirkan diri. Tidak pergi lecture. Tidak pergi AGM. Tidak pergi mana-mana pun, sebab aku perlukan masa aku sendiri. Masa keseorangan. Untuk membuat apa yang aku ingin buat.
Mungkin ini kos bayaran tunggakan setelah hampir 2 bulan berhempas pulas dengan buku Pathology, Pharmacology, Microbiology, dan sebagainya. Aku paksa badan aku study. Tak rela. Tapi study jugak. Study study study sampai stress. Sampai ke satu tahap, tak pernah pernah aku buat twitter, aku dah buat akaun Twitter. Maklumlah, terlampau stress. *alasan*. Tapi mujurlah lega sikit minggu depan ada cuti 3 hari. Tuh pun dah cukup Alhamdulillah la. So skip kelas surgery, skip kelas pharmacology.
Sudah sudah lah cerita pasal study. Esok aku ada tournament badminton peringkat negeri. Tak harap nak memang. Instead kalau la kalah lagi bagus. Balik awal tido study or buat la apa patut.
Manusia macam aku lebih memilih escapism. Dalam kesemua masalah. Di mana aku akan keluar dari masalah itu, dengan harapan masalah itu akan kurang sedikit. Masalah sungguhpun menuntut masa yang singkat untuk diselesaikan, adakalanya, masa itu juga lah pengubatnya. Ada pendapat orang cakap 'face it!'. Memang. Kalau nak face it pun, kita haruslah ada akal, fikiran, daya, dan paling penting ketenangan. Keputusan yang dicari haruslah rasional. So, inilah yang aku cuba buat. Aku keluar. Bukan melupakan segalanya. Cuma keluar. Rehatkan minda, layan nafsu malas ini. Nanti kita fokus balik. Bila 'nanti'nya tu? Minggu depan la. Otak aku ada limit. Kalau terlampaum pushy satu satu situation tuh, aku boleh dapat migrain. And seriously migrain aku buian setakat sakit kepala. Aku akan jadi photophobia dengan akinesia.
Masalah datang dan pergi. Kita memberi reaksi. Macam inflammatory reaction. Ia datang dan ia pergi. Namun kesannya adakalanya intesiti terlampau tinggi, tapi sekejap, ada juga yang slow slow, tapi durasinya lama. Mana mana tentunya tetap sebuah penyeksaan.
Algorithm perempuan. Sebuah ritma paling aku tak paham dalam dunia ni. Ada orang cakap aku mysogynist, walaupun selepas aku google baru aku tahu. Tak semestinya mysogynist. Aku takdalah phobia sampai ke tahap tuh lagi. -.-".

okeh takda mood nak post. babai. 

1 comment:

etie aziz said...

jgn ponteng lecture lagi ok.. pnteng yg laen x pe.. haha,, good luck tournament weyhh!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...