Monday, June 13, 2011

What's happening?

Salam,

Hari exam tinggal beberapa hari lagi, yet, aku tak ready langsung untuk amik satu petik soalan pun, sedangkan dalam buku, berbaki berjuta soalan lagi untuk dicover. Mati aku mati.

Hari ni dah hari selasa. Semua orang kelihatan tenang, riak muka aku gelabah, namun, bajet lagi cool. Sempat lagi main game. Iyelah, study ikut mood memang makan diri. Tapi kalau study skema teng straight 1 jam pun persis tak study langsung. Macam mana ni? Apa nak buat ni? Masa semakin suntuk, less than 48 hours, aku akan diowned oleh cikgu-cikgu Biochemistry yang kejam.

Haish, kalaulah Biochemistry ni jawabnya macam dekat Malaysia, soalan semua written, kan bagus. Ada certain benda oral lagi okay, tapi Biochemistry? TAK. CPU otak ni dah la lembab, entah berapa kiloHz je. Berat ni berat. Dah sekarang aku nak tido. Malas nak seksa sangat badan. Alah, prinsip aku, apa nak jadi, jadilah. Gamaknya fail pun, memang itu dah Tuhan tentukan. Nak marah tak boleh, nak jerit pukul cikgu pun tak boleh. In the end, pasrah, and go on with the flow.

Afterall, go on with the flow takde la teruk sangat. =)

Ah lagi satu. Ada benda jugak aku tak puas hati. Aku banyak sangattttttt tengok ayat-ayat ni, yet, ayat-ayat ni la yang buat aku sakit hati gila. I mean like, SANGAT SAKIT HATI GILA. Normal la bila student cakap, "Takpe, ni semua rezeki dari Allah, kalau tak dapat tuh, ada waktu lainnya la ye" or "Markah bukan pengukur segalanya, usaha kita tuh yang Tuhan nilai". Fuh, tak ada benda pun nak panas sebenarnya. Tapi, bila aku tengok muka muka orang ni, kalau lepas exam, tak penah pun rasa dapat teruk. Dapat 4 pun dah rasa teruk. Asyik dapat 5 yet bersyarah dekat orang bukan main. Macam, cakap orang markah itu dah okeh, tapi bila dia dapat markah tuh, dia sendiri rasa bodoh yang amat. Macam itu tak adil, ini tak adil. Heh. Gamaknya tak penah rasa gagal pastu niat nak sedapkan hati orang la kot kalau dia berjaya, and orang lain tak berjaya.

FYI, aku tak tuju sapa-sapa eh mesej ni. Tapi, aku just selalu ternampak time musim exam and post-exam. Tak penah nak ingat pun sapa-sapa. Could it be aku jugak kan?

Okeh, pegi dulu. Assalamualaikum.

Doakan ilmu lekat di dada ya? Amiin.

1 comment:

Pengembara said...

hahahahah....ak rasa ak pun sama gak la....kewujudan 'pensyarah2' ni bikin hati rasa panas je, macam....betapa kerdilnya kita di pndangan diorg...hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...