Friday, June 3, 2011

Virus Influenza Praktikalis

Salam,

Memandangkan aku tengah 'high' sekarang ni, jadi rasanya blog post kali ni akan jadi sependek alam yang mungkin. Ouh, lupa, rasa macam nak tukar layout la pulak sebab rasa macam dah boring (tak sampai 2 bulan). Sebab itulah saya ni cepat boring orangnya, semua benda jadi cepat boring. Senang cakap, hangat-hangat tahi ayam. Penyakit tipikal orang Melayu. Jadi, ada banyak perkara berbangkit terjadi dalam satu hari. Sebenarnya tak banyak pun, tapi mengada-ngada cakap banyak. -.-"

Virus Influenza Praktikalis merupakan penyakit berjangkit pandemic yang semakin menyebar secara keseluruhan rakyat khususnya pelajar Malaysia di Volgograd ini. Ada yang mula resah, ada yang mula menyesal, namun tiada seorang pun cuba buat langkah pencegahan. Iyelah berita baik la kan khusus bagi kami pelajar medik Rusia. Jadi, lepas ini, janganlah buat alasan cakap itu inilah mengenai sistem pendidikan Rusia. Pihak kerajaan (MMA) telah melaksanakan apa yang patut dilaksanakan. Sekarang berbolak kepada diri sendiri la gamaknya.

Berat ni berat.

Okeh, bagi yang tak jelas/clear, sebenarnya macam ini. Pihak Malaysian Medical Association telah membuat observasi mengenai tahap praktikal di Rusia beberapa minggu lepas. Jadi, ternyatalah setelah meneliti dari segenap aspek, sistem di Rusia ada kelemahan yang nyata, dan atas asbab itulah pelajar Malaysia dibenarkan membuat praktikal di Malaysia dengan beberapa syarat yang patut dipenuhi. Penting berita ini. Bagi yang seludang, perkara yang bermain di kepala tentunya 'dapat balik cuti awal sebulan aka cuti 2 bulan setengah yeay kan?'. Namun, walaupun aku sudha berniat nak berpraktikal di Malaysia balik nanti, hal yang dikemukakan ini bukanlah satu kejutan 'besar' cuma lega dan bernasib baik dapat buat time bulan puasa.

ADA TAPINYA JUGA.

Hal ini dibangkitkan barulah semalam, cepat disebarkan, namun terlambat bagi yang menempah tiket pulang ke rumah masing-masing. Almost 98% pelajar di sini sudah membeli tiket masing-masing, termasuklah si penulis ni yang tak reti reti nak sabar. Bukan apa, nak play safe, tak nak ambil risiko beli awal-awal ni. Haish, so senang cakap, sekarang dalam dilemma, nak buat di Malaysia atau Russia? Kalau balik awal, cost yang akan ditanggung adalah sekitar RM 200 untuk ubah tarikh penerbangan. Berat ni berat.

Itu je la kot, kena tidur, Salam.

Random search "praktikal di hospital" dari Google. -.-" korea korea, F la korang !
p.s: apparently, Chacha tidaklah seinsaf yang aku sangka. Sori Chacha, this is your last chance, I'm giving you freedom. :'(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...