Monday, June 20, 2011

Pimp Me

Salam,

Semalam aku cuba observe-observe diri sendiri dengan bertanya kepada orang tentang apa yang perlu diubah pasal diri aku ni. Yeah, macam nak 'berubah' la sangat *mata ke atas tangan di dada*. Sesaje nak tau apa sebenarnya orang nampak kat mata diorang. Warning: aku ni agak keras kepala kalau tak kena caranya ye. Buat siasatan yang kononnya macam esok lusa takde exam. P.s: Bukan sebab aku ambil ringan mengenai Physiology, it's just boring la study, aku dah start pikir nak balik rumah je sekarang. Tapi Physiology tuh subject berat tuh, kena ambil berat jugak, guna sampai bila-bila. TAPI MALAS!


Okeh, without further a do, ini merupakan perkara-perkara yang perlu aku ubah menurut observant pertama:
1. Kurangkan emo. Macam emo-emo yang ditulis dalam blog ni.
2. Jaga mulut. Keluarkan perkataan-perkataan yang baik-baik.
3. Jenis tak amek kesah pasal orang lain.
4. Terlampau outspoken.
5. Taste macam perempuan. [Bukan GAY okay?]

Okeh itu merupakan top 5 yang paling aku ingat pada pukul 5 pagi ni. Yang lain bercampur baur, puji kutuk puji kutuk. Ah lagi satu is "suka mengutuk diri sendiri" and "selalu sorang-sorang". Ni cuma list jer, belum tentu aku NAK berubah atau tak, atau BOLEH berubah atau tak. Orang cakap, kalau ada kemahuan, di situ ada jalan. Untuk point number [4] tuh, sebenarnya all these while, aku dah kurangkan banyak dah ke-outspoken-an aku tuh. Serious. Bayangkan kalau aku lagi lagi extreme macam, apa terlintas dalam hati fikiran aku, terus aku cakap. Sakit bang. Tapi takpe, sebab itulah most of the time aku cuba diamkan diri.

"Taste macam perempuan" tu tak boleh nak buat apa la. Disebabkan aku suka benda warna-warna, so, art is already part of me since I was a kid. Time kecik-kecik dulu, aku selalu buat hasil kerja seni aku kat dalam buku-buku lama ayah aku, document-document ayah aku, dinding (MOSTLY). Abah nak marah tak boleh sangat, sebab budak kecik apa la sangat dia tahu, nak cuci sendiri dinding tuh pun tak tau. Sabar je la.

"Bab emo" adalah bab yang aku paling feymes dalam mana-mana sekolah yang aku pergi. Aku emo dengan kawan, aku emo dengan cikgu, aku even pernah emo dengan HEA depan-depan. But, selalunya depan orang-orang besar ni, bahasa tuh baiklah sedikit, takpi expressi muka tuh, still menunjukkan frustration tahap gaban. Macam kes HEA dulu, aku sendiri terpaksa pergi jumpa HEA di surau kes 'light off' sebab nak dekat SPM kasi la stay up woi, nak suruh orang berjaya, nak kasi study tak boleh ke? Tapi, Alhamdulillah HEA faham (HEA perempuan, iyela kan), and wish granted. But, bab emo aku tak boleh nak buang, sebab that's me. Aku akan emo ada sebab, macam, ada orang buat aniaya dekat aku bab-bab duit dan aku hilang hampir RM2000 ringgit (cakaplah iman sapa tinggi sangat RM2000 ringgit hilang macam tuh?), orang yang begging begging aku tolong susah dulu, bila tiba waktu aku susah, haram la sorang pun nak tolong eh (peristiwa March 2010). Aku takkan emo kalau aku kalah bola, kalau kalah game, kalau tak dapat menang pertandingan badminton sekali pun. Cuma itulah, jangan susahkan aku yang akhirnya menyusahkan orang dekat-dekat aku.  So, bab emo, aku dengan cara aku. Buat apa hipokrit aku simpan racun dalam badan aku rasa dendam. Lebih baik aku lepaskan (cara yang betul, at least di blog). Silakan keluar kalau benci aku sangat, sebab aku terima orang yang terima aku seadanya. -.-"

*Emo ke tadi tuh?*

"Selalu sorang-sorang". Jalan sorang-sorang, makan sorang-sorang, ke library sorang-sorang, pegi jumpa cikgu sorang-sorang, pegi bank sorang-sorang, shopping sorang-sorang. Apa je yang tak sorang-sorang pasal aku ni? Tak, begini sebenarnya, most of the time, aku prefer sendirian. Aku tak biasa stay dengan orang sebab nanti aku excited lebih macam, diajaknya bersembang, diajaknya main game. And selalunya aku sorang-sorang bila aku rasa aku perlu fokus lebih, macam untuk study and whatsoever. Its not that aku anti-sosial (sort of), cuma aku rasa ada benda yang lebih penting untuk fokus dari melepak tak tentu pasal. Aku jarang melepak dengan koloni-koloni lelaki maskulin disebabkan, hidup mereka adalah sangat boring. Tipikal sangat. Balik balik, BOLA, balik balik, AWEK, balik balik GAME. Boring seh. Maka atas sebab itu aku agak banyak melepak dengan yang tak berapa maskulin sebab banyak benda best. Macam mengumpat (?) aka gossip, get live update tentang apa yang berlaku, mendengar dan analisa betapa bodohnya teori sekian-sekian kapel dengan sekian-sekian, artis (tak, aku tak kenal artis, kecuali mengutuk siti nurhaliza -.-"), dapat update movie-movie melayu (homesick punya pasal) dengan percuma, and MAKANAN percuma. Hehe.

So am I lonely? You don't know me well. Tapi kalau lonely in term of single, yes, definitely.

Bab mencarut tuh, tengah lagi working on it. Benda tak boleh drastik kan? Gradually.

Okeh bye Salam.




FOREVER ALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONNNEEEE !!!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...