Thursday, May 19, 2011

SUSAH DAN SENANG

Salam. Entry yang kononnya akan menjadi entry emo. Sila jangan bukak, sila jangan bukak, jangan tekan link, tu baca snippet, atau cuba intip blog ni. Jangan okeh jangan jangan.

Okeh, mari kita mula emo kita untuk hari ini.

Sebenarnya aku takde benda pun nak emo. Cuma aku nak cakap aku penat hari ni. SANGAT PENAT OKEH. Sebab aku sendiri dalam proses mengubah kitaran Circadian aku sekarang. Fuh, susah weh susah. Subuh start awal, Isyak pulak lambat masuknya. Isyak pukul 11.05, Subuh pulak pukul 2.45 pagi. Fuh, timing kau bangun tidor lepas Magrib tuh memang kena cun, kalau tak, kau boleh miss Isya', and tak pepasal ko rasa ridiculously bersalah time sembahyang subuh. Since kelas aku semua awal-awal, tak macam kawan-kawan aku yang lain, macam Husaini or Naki yang kelas diorang start pukul 9 or maybe ade je 12, ini adalah amat mendengkikan aku. Iyelah, lepas bangun subuh or stay up habes-habes, boleh tido, then bangun lambat dengan jayanya bersama muka happy air liur meleleh taik mata sejembol depan aku bila aku balik kelas. Adalah benci okeh?????? That's why aku sangatlah benci si Nina dekanat tuh.

Ceh tak pepasal kan aku fitnah ini konspirasi Nina ala konspirasi dengki 9/11.

Ha cakap pasal fitnah, aku ada terbaca dalam satu blog ni. Haha, betol jugak ayat dia ni walaupun banyak je benda merepek dia cakap. Okeh, ayatnya berbunyi macam ini:

"Rosmah tak tutup aurat pun, kalau apa-apa hal, dia kena bertaubat, dosa dia dengan Allah je. Kau tu ha, kutuk, fitnah, maki hamun si Rosmah tuh, dosa kau lagi banyak (:. pahala Rosmah pun bertambah buta-buta), bila kau kutuk, kau kena minta maaf kat Rosmah, and kena bertaubat depan Allah. Mana la bagus ha?"

Lebih kurang macam tuh la. Alah, sapa dalam dunia ni mengaku Rosmah tuh baik, model Islamik Malaysia? Siapa siapa siapa? Aku pun tak. Tapi, ingatlah kutuk dia sesuka hati, yang sakit kita jugak ye, yang untung dia jugak sebenarnya. Betul, ada satu cerita zaman Rasulullah mengatakan bahawa, ada seorang wanita dia telah berzina, tetapi, disebabkan orang mengutuk, mengumpat dia baik punya, dia pun dapat tempat baik punya dalam neraka. Point aku is, bukan suruh korang pergi depan kawan korang buat benda kasi kawan korang menyampah, the thing is, jangan mengumpat tanpa ada asal usul. Senang cakap jangan mengumpat langsung la. Hish, ni nasihat untuk aku sekali bliyad, bukan nak tunding jari kat kau yang bertudung labuh eh. Ah, lupa pulak, kat sini pun tak terkecuali la abang-abang usrah ye? kita pun tak betul sangat, tapi sekadar menegur je.
Jangan panas pulak dengan guer. hehe.

Tadi, cakap pasal panas kan, aku memang panas habes la tadi. Dah la cuaca dah panas, dalam bas tuh panas berbahang-bahang, kalau bahang asmara takpe la, ni ha, bahang apa kau ade, baham harimau ade la. Nah, duduk dalam bas tuh, jujur aku cakap, aku macam kena kasi buta semua deria yang aku ada untuk sementara. Bau? Sekarang dah summer, so paham-paham la apa aroma yang keluar dari orang yang tak mandi. Penglihatan? Fuh, pun boleh paham kan, sekarang dah summer, memang tertonjol segala pelusuk retina aku ni ha. Kalau aku usha atas bumbung je la dapat menyelamatkan diri aku. Rasa?

Apa ko ingat aku jilat badan orang Rusia ni ke ha? Pervvvvvvvert.

Tadi ada trafik jam, walaupun aku tak paham punca trafik jam tuh, tapi memang seksa la tadi dengan letih-ness accumulated dalam aku punya erythrocyte ni ha. Memang tunggu masa jeeee aku nak kena heat stroke tadi. Okeh, bunyi exaggerate haram, tapi sumpah aku tak suka berdiri lama-lama, sebab tuh la dulu aku takpenah suka pengakap-pengakap-bomba-bomba ni semua.

Okeh aku nak mandi, tido sekarang. Salam.

P.s:  Panas, panas, panas, panas. 26 degree + silau milau
p.p.s: sila bukak blog Aynn, then baca artikel terbarunya, cambest pulak stalk blog dia. And bagi yang jiwang karat, anda bolehlah membaca sajak cedoknya dari Aiman Azlan. Sori aku tak feel sajak.


2 comments:

aynn nabila ruslan said...

ps. hai rooney =.='
pps. ruski mmg suka jimat air. sabarr je la, nasib baik lecturer wangi.

Unknown said...

aynn: haiiii...-.-""" (tetiba)

tapi selalunya baik perempuan2 okeh (biaselah nak jaga imej) sebab pakai minyak wangi gedabak. heh.

sila jangan masuk blog guer lagi. JANGAN. sebab blog aku tak penah ada agreement dengan real life aku. nanti kunk ada yang bawak mulut aku itu ini dalam blog. ni cuma nasihat, bukan amaran. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...