Thursday, November 3, 2011

Epic Bunjangis-Russian Shaurma Time...!!!

Salam,

Semalam adalah habis kelas Pathophysiology, which is penyebab utama kenapa aku selalu update blog ni. Akibat stress yang tidak dapat dibayangkan, ditambahkan pula dengan stress akibat orang cakap outlet Subway dekat Volgo ni mahal dan tak sedap, and stress akibat tutti frutti tak akan dibuka di Volgo, aku mula rasa nak. MAKAN.

Dan alang-alang ktorang memang macam dah (?) cuti sejak habis dari kelas Pathophysiology tuh, so, aku rasa better aku buat semua kerja aku nak buat. Nanti hujung2 aku kena study jugak. *PLIS HABIS THIRD YEAR  CEPAT PLIS!*, so aku pun buat EPIC BUJANGIS-RUSSIAN SHAURMA TIME. Kalau dalam bahasa baiknya, kebab (?) la kot. Makanan ni antara benda yang tersedap yang pernah aku rasa sepanjang aku dok kat sini. Memandangkan shaurma yang selalu dijual adalah sangat mahal, so aku dengan Pian decide ktorang kongsi duit buat la shaurma sendiri. Lol. Pian support ayam, aku support semua. Termasuk aku lah kena masak.

Takpa, janji aku dapat makan banyak haghagahga.

Okeh, kepada perempuan-perempuan yang STRICTLY not on diet, silakan buat pun takpe. Tak susah pun. Bayangkan kalau laki malas seludang macam aku pun tau buat, apatah lagi anda? *ahaks*

Bahan-bahan: (Boleh refer gambar-gambar kat bawah)
1) Lavash (erk roti kebab tuh la).
2) Ayam (prefer dada, sebab senang nak potong. mahal, tapi, sekali sekala kan? Potong kecik-kecik)
3) Timun (potong cube)
4) Tomato (slices)
5) Rempah (priprava dlya kuritsei) atau nak pakai rempah kari pun boleh. Benda ni boleh didapati di OKEI (Russia) atau rempah kari dekat kedai pak cik mat belakang longkang rumah.
6) Mayonis (pilih murah-murah sudah)
7) CHESEEEEEEEE !!!! Nak pakai cheese hamburger pun boleh, nak pakai mahal sikit pun boleh. Mana-mana je.
8) Kecomelan si pembuat. eheh.

Disebabkan masakan aku kali ni adalah heavy duty untuk dua orang (seorang 2 shaurma), so, pandai-pandailah sendiri setting amount berapa yang korang nak guna. Macam ktorang, dekat 1 kilo dada ayam. Baru puas makan.

Okeh jom gotovit edu!

  1. Letak dekat 2 sudu barter, and biar dia melt dalam hot pan. Then slow la api sikit.
  2. Kasi tauk itu ayam. Slow api tuh nak kasi itu lemak masin masin sedap masuk dalam ayam, baru shodapp!!
  3. Kacau-kacau, pastu letak la sos tiram sikitttt nak kasi base rasa. 
  4. Pastu tau Aji-Shio or serbuk lada ajinomoto tuh, sebab nak kasi pedas. Kalau nak guna serbuk cabai tuh, guna sikit sikit sudah lah.
  5. Pastu buang banyak-banyak rempah/priprava tuh. Kacau la macha. Kalau air jus dari ayam tuh terlampau banyak, or minyak terlampau banyak, baik buang. Nanti atherosclerosis pulak. 
  6. Hah, main main la, tambah gula garam ke. Kacau sampai dia kering la minyak tuh. Sampai yaam tuh betul betul masak.
  7. Then tau ayam yang digoreng tuh dalam satu bekas, plus sekali dengan tomato. Letak MAYONISSS MAYONISSS MAYONISSS YEAHHH LIKE BACONSTRIPSANDBACONSTRIPS!
  8. Kacau kacau. Sampai rasa pekat yowwww. 
  9. Then hampar shaurma tuh, and letak barter lagi atas tempat korang nak letakkan benda yang korang gaul tadi. 
  10. Letak ayam gaulan korang tuh kat atas barter tuh. Letak cheese (kalau aku, dua pieces lol super fattt!) 
  11. Then gulung cantik2. Pastu letak atas hot pan ke, nak kasi dia rapuh sikit and cair sikit chesse dalam tuh.
  12. Serious sedap tak tipu!












Selamat mencuba!
Salam.


2 comments:

Khadijah Iderus said...

Mayonis - duit
Ayam - duit
Roti kebab - duit
Butter - duit
CHEESE - DUITTT.


-.-" oh, oh. pedih perut baca post ko.

Siti Hajar said...

beli dah siap - 80 ruble!

btw, lawa ko buwat weyh! nice3! or ak tertipu ngan gambar yg lawa...? lol.

tp gmbr mmg smart la! keep it up...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...